Протягом півтора місяці працювала комісія, яка перевіряла законність списання майна Центру військово-патріотичного виховання. Сайт уже повідомляв про причини створення комісії. Під час роботи комісія зіткнулася з певними труднощами. Пропонуємо читачам ознайомитися зі звітом комісії.

 

Звіт комісії
з перевірки законності списання майна Центру військово-патріотичного виховання (колишнього СКЮМу) Управління освіти виконавчого комітету Світловодської міської ради, створеною розпорядженням міського голови № 26-р від 24.02.2015 р.

Рішенням Світловодської міської ради Кіровоградської області 78 сесії 5 скликання № 1698 від 27.07.2010 р. про визначення балансоутримувача двох барж прийнято передати безкоштовно з балансу Управління освіти на баланс Управління житлово-комунального господарства дві баржі в термін до 01.09.2010 р., дозволивши виконавчому комітету міської ради провести реалізацію металобрухту вилученого від утилізації барж та створити комісію, яка буде займатись реалізацію металобрухту в процесі даної утилізації.

Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради від 24.07.14 р № 546 про передачу з балансу УЖКГ на баланс СМПК «Комбінатом комунальних послуг» основних засобів зазначено, УЖКГ безкоштовно передати, а СМКП «ККП» прийняти на баланс самохідний теплохід «Крим» та теплохід «Метеор», розташований на базі ЦВПВ, оформивши до 15.08.2014 р. акт приймання- передачі.

Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради від 05.09.14 р № 648 про затвердження звітів з незалежної оцінки майна, затверджено звіт з незалежної оцінки судна промислового вантажного самохідного теплоходу «Крим» № 9/14 та судна пасажирського на підводних крилах теплоходу «Метеор -2» № 10/14 та надано дозвіл СМКП «ККП» списати з балансу вищезазначене майно.

Підставою для винесення рішень № 546 від 24.07.14 р. та № 648 від 05.09.14 р. виконавчого комітету було подання Кременчуцької міжрайонної екологічної прокуратури від 22.07.2014 р. № 1349, де зазначено, що виявлено знаходження у воді, неподалік від вул. Обсерваторної у м. Світловодськ покриту корозією, металеву конструкцію затопленої, розукомплектованої баржі, яка значний час не використовується за призначенням та внаслідок свого незадовільного технічного, санітарного стану можливо забруднює навколишнє середовище.

Тексти вищезазначених рішень виконавчого комітету Світловодської міської ради № 546 від 24.07.14 р. та № 648 від 05.09.14 р. не пов’язані з рішенням сесії № 1698 від 27.07.2010 р., оскільки баржа і теплохід це два різних плавзасоби. Слід зазначити, що в інвентаризаційних картках управління освіти дані плавзасоби фігурують як «Баржа теплохід «Крим» та «Баржа Метеор 2». Таким чином, можна зробити висновок, що документи, подані на виконком було сфальшовано. Крім того, рішення № 546 від 24.07.14 р. щодо передачі з балансу УЖКГ на баланс СМКП «ККП» основних засобів, а саме самохідного теплоходу «Крим» та теплоходу «Метеор» виноситься в той час, коли на балансі УЖКГ вищезазначених теплоходів не значиться, оскільки станом на 24.07.14 р. теплоходи знаходяться на балансі управління освіти, що підтверджується актами прийому –передачі управління освіти № 29 та № 30 від 14.08.2014 р.

Отримавши в експлуатацію на баланс теплоходи «Крим» та «Метеор-2» СМКП «ККП» 07.10.2014 р. комісійно списує самохідний теплохід «Крим» актом списання основних засобів. До складу комісії входять головний інженер, бухгалтер, інспектор ВК СМКП «ККП».

07.10.2014 р. укладено договір купівлі – продажу металобрухту між СМКП «ККП» та ПП «Укрпромсільмаш» м. Херсон, де зазначено, що договір між двома суб’єктами–резидентами України укладено за законодавством Російської Федерації. Так, в п. 6.3 договору зазначено, що усі суперечки за даним договором повинні розглядатись в арбітражному суді Республіки Башкортостан. Ціна товару за 1 кг. - 2 грн. 70 коп. (без ПДВ). Вартість послуги порізки, відвантаження, транспортування товару складає – 1 грн. 00 коп. за 1 кг. (без ПДВ).

07.10.201 4р. згідно акту приймання металів чорних відвантажено 7500 кг.
Враховуючи вищенаведене, чітко видно, що за один день СМКП «ККП» списав самохідний теплохід «Крим», заключив договір купівлі – продажу металобрухту з ПП «Укрпромсільмаш» м. Херсон та вирізав, відвантажив 7500 кг. металу.

Крім того, в договорі зазначена кількість металу для утилізації – 83659,32 тн., на нараді у міського голови під запис камер було оголошено директором СМКП «ККП» Біланом В.В. цифра 81500 кг. на суму 136700 грн., а згідно наявних актів – 74988,74 кг.
Подальше вивчення документів, які були в наявності у комісії, виявило суттєві порушення в процесі утилізації.

  1. Під час перевірки території ЦВПВ (СКЮМ) в грудні 2014 року металу на його береговій базі вже практично не було, про що свідчать відеоматеріали, зроблені представниками громадськості, а основні фінансові документи складені лише в лютому 2015 року. Питання – де увесь цей час зберігався метал?
  2. Відвантаження металу в процесі утилізації т/х «Крим» проводилось без присутності членів комісії. Тарування транспортних засобів перед завантаженням металу та при його вивантаженні на приймальному пункті не проводилось. Приймальний пункт металобрухту невідомо де знаходиться.
  3. Відсутні товаро-транспортні накладні, бухгалтерські накладні на відвантаження матеріальних цінностей зі складу, податкові накладні, які повинні виписуватись одночасно з вантажем і де чітко повинно бути вказано: транспортний засіб, що перевозив вантаж, прізвище водія, місце завантаження, пункт призначення, вартість вантажу.
  4. Відсутня калькуляція на предмет визначення вартості послуг з утилізації. Згідно положення про бухгалтерський облік, на розрахунковий рахунок підприємства повинна надійти повна вартість зданого металу, а вже потім проводяться розрахунки з виконавцями робіт/послуг.
  5. Договір укладено без ПДВ, але сторона-виконавець робіт є платником ПДВ. ПДВ не сплачено. Припускаємо, що це схема ухиляння від сплати податків.
  6. В договорі зазначена кількість металу для утилізації – 83659,32 т., озвучена на нараді у міського голови директором СМКП «ККП» Біланом цифра 81500 кг. на суму 136700 грн., а згідно наявних актів – 74988,74 кг. по ціні 1,70 грн/кг. Адже, як показує аналіз профільних інтернет-ресурсів, вартість металобрухту станом на той час дорівнювала приблизно 3,00 грн/кг. Тим більше, що у випадках такого значного обсягу металу клієнту надається ціна більша за середньоринкову. На погляд комісії ці кошти оминули місцевий бюджет.


Незважаючи на неодноразові офіційні звернення від комісії, СМКП «ККП» так і не надав для вивчення ряд важливих документів:

  • товаро-транспортні, податкові та бухгалтерські накладні на кожен рейс, які повинні були супроводжувати увесь процес переміщення вантажу та його бухгалтерський супровід;
  • Копії актів комісії по визначенню ваги кожної партії металу;
  • Банківська виписка з р/рахунку підприємства щодо надходження грошових коштів від утилізації т/х «Крим».
  • Пояснення директора СМКП «ККП» та головного бухгалтера щодо розбіжностей між фактичним відвантаженням і документальним підтвердженням зазначених операцій з утилізації т/х «Крим».
  • Пояснення директора СМКП «ККП» щодо фактичної кількості актів приймання матеріалів (скільки було рейсів транспорту). 

Не змогли ми отримати також ряд документів від управління освіти і безпосередньо міськвиконкому. А саме:

  • Копію сторінок журналу сторожової служби берегової бази ЦВПВ за серпень 2014 – лютий 2015 року.
  • Пояснення щодо порядку підготовки рішення виконкому стосовно передачі т/х «Крим» та «Метеор» з балансу УЖКГ на баланс СМКП «ККП» – хто готував рішення, на підставі яких документів і чому в рішенні фігурують конкретні теплоходи, а не абстрактні «баржі», як це зазначено в рішенні 78 сесії Світловодської м/р за 27.07.2010 р. № 1698.
  • Висновок юридичного відділу щодо того, чи пов’язані між собою зазначене рішення сесії Світловодської міської ради з рішеннями виконкому № 546 від 24.07.14 та № 648 від 05.09.14.

Намагаючись пришвидшити отримання зазначених документів, представники комісії разом з першим заступником міського голови С. Філоненком 13.03.2015 року виїхали безпосередньо на СМКП «ККП». Але директор підприємства В. Білан відмовив комісії у її проханні надати документи. Крім того, ми впевнені, що оборудка з утилізації теплоходів колишнього Світловодського клубу юних моряків була спланована та заздалегідь підготована. Обурює той факт, з якою нахабністю відбувається фактична крадіжка комунального майна за участю людей, які це майно повинні зберігати та використовувати на користь громаді!

Висновки:

1. Виконавчий комітет Світловодської міської ради при прийнятті рішень № 546 від 24.07.14 р. та № 648 від 05.09.14 р. перевищив свої повноваження, дозволивши процедуру утилізації основних засобів територіальної громади без рішення сесії Світловодської міської ради.

2. Процедура утилізації теплоходу «Крим», яку провів СМПК «Комбінатом комунальних послуг» була непрозорою, проведеною з порушенням чинного законодавства та порядку ведення бухгалтерського обліку господарської діяльності підприємств, в результаті чого має місце заниження ваги металу від утилізації та вартості фактично зданої сировини.

3. Комісія не має підтвердження фактичного надходження коштів за металобрухт на СМПК «Комбінатом комунальних послуг» згідно договору купівлі – продажу металобрухту між СМКП «ККП» та ПП «Укрпромсільмаш» м. Херсон та сплати ПДВ від цієї операції, що говорить про можливе ухиляння зазначеними суб’єктами господарської діяльності від сплати податків.
Крім того, комісія зазначає на постійному блокуванні своєї роботи з боку посадових осіб СМПК «Комбінатом комунальних послуг» та особисто його керівника, В. Білана, через небажання надавати усю необхідну інформацію та матеріали.

Враховуючи вищенаведене, комісія вважає за необхідне:

1. Провести комплексну перевірку всієї господарської діяльності СМПК «Комбінат комунальних послуг» із залученням фахівців Держфінінспекції та громадськості;

2. На час перевірки відсторонити директора СМПК «Комбінат комунальних послуг» В. Білана від виконання обов’язків керівника підприємства.

3. Дати юридичну оцінку укладеному договору купівлі – продажу металобрухту між СМКП «ККП» з ПП «Укрпромсільмаш» м. Херсон.

4. Виконавчому комітету Світловодської міської ради провести службове розслідування щодо підготовки документів для прийняття рішень № 546 від 24.07.14 р. та № 648 від 05.09.14 р. та вжити відповідних заходів щодо притягнення винних осіб за надання неповної, недостовірної чи сфальшованої інформації до дисциплінарної та/або адміністративної відповідальності.

5. Кошти від утилізації т/х «Крим» під контролем громадськості спрямувати на зміцнення матеріальної бази ЦВПВ.

6. Виконавчому комітету Світловодської міської ради за участю громадськості розробити концепцію подальшого функціонування ЦВПВ та винести її на громадське обговорення.

7. Оприлюднити звіт комісії в комунальних ЗМІ та винести його на розгляд найближчої сесії Світловодської міської ради.

 

Філоненко С. В.       __________ Орленко К. В.     __________

Бурьянський М. М.   __________ Пащенко Л. В.    __________

Заворотня А. М.       __________ Сапьянов Ю. О.  __________

Касьянов М. В.         __________ Середенко М. В.  __________

Кукса А. В.              __________ Москаленко А. В. __________

Макаров В. А.          __________


10.04.2015