21 грудня минулого вже року світловодська міська рада зазнала втрати у вигляді однієї тисячі 762 гривень як оплата судового збору у процесі, який затіяло проти одного її рішення ПрАТ «Світловодське АТП №13507»

Як вже встиг здогадатися вдумливий читач, мова йдеться про тарифи на пасажирські автоперевезення Світловодськом і на Власівку, які, вересневим, 2018 року, рішенням міськради були повернуті до попередніх 4,50 і до 5,75 (Власівка) з 5,50 і 8,50 (Власівка), які, у свою чергу, встановив світловодський міськвиконком 27 липня того ж таки 2018 року. І як відтоді і аж до вересня не запевняли виконкомівські фахівці з автоперевезень та й самі перевізники, що нові тарифи дозволяють лиш вийти на нульову рентабельність із суцільної збитковості цих автопідприємств, яка не дає щонайменшого резону возити пасажирів, у вересні більшість депутатів (з тих, що прийшли на сесію), за активного впливу пари-трійки громадських активістів, що вдавали з себе неабияких знавців з перевізницько-тарифивних питань, взяла та й скасувала оте виконкомівське рішення, повернувши тарифи до отих 4,50 і 5,75 (Власівка) з кожного пасажирського носа. А тут і зима на носі! Та ще й на рідкість зимова – зі снігопадами й кріпкими морозами. Але ж перевізники, будучи законослухняними, а також патріотами свого рідного міста, не стали – заради простих містян – згортати свою роботу і возили оцих самих містян, рвучи і дориваючи свій і без того кволий транспорт сніговими заметами, переметами та ожеледицею, скоротивши, хіба що, кількість рейсів та деякі маршрути. А керівники цих самих автотранспортних підприємств з усіх сил тужились донести обранцям на сесіях економічну аксіому про те, що ринок аж ніяк не можна обдурити популізмом, а саме: робота у збиток неминуче призводить до спочатку згортання, а потім до припинення цієї самої роботи. Те ж саме доводили й водії з тих, що ще встигли дременути на заробітки до хлібної Європи, з’їжджаючись своїми автобусами на площу перед «білим домом». Але марно. І тоді, як останній шанс, АТП №13507 звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом на оте вересневе рішення світловодських обранців. Він-то, оцей суд, повністю задовольнив цей позов, скасувавши скасування міськдепами у вересні 18-го виконкомівське рішення липня 18-го про 5,50 по місту і 8,50 (Власівка). Рішення остаточне.

І ось від 30 січня 19-го світловодські перевізники возять пасажирів вже за цими тарифами. І щось не чутно, щоби вони гаряче обурювались і протестували проти цього. Бо, напевне, вони краще за наших обранців розуміються на законах економіки. Натомість, самі обранці (точніше, деякі з них), як стало відомо, на найближчу сесію міськради готують чергову колотнечу. Цього разу - з приводу скасування рішення Адміністративного суду.

Що їм можна порадити? Ну, для початку, «потренуватися» на протестах проти зростання цін на хліб, м’ясо, яйця абощо або проти зростання з початку року мінімальної зарплати. Або – проти того, що у кременчуцьких автобусах, з Власівки до Світловодська (і зі Світловодська на Власівку) правлять економічно обґрунтовані 12,50 гривень з пасажира. І всі мовчать.

… Ну, а тутешнім перевізникам оце підвищення дасть невеличку змогу трішки підлампічити свій «виснажений» взимку автотранспорт. Адже попереду – весна. Зійде сніг. А з ним і… ямковий ремонт доріг.

До слова, виконкомівські транспортні фахівці запевняли про нульову рентабельність нових тарифів ще влітку 18-го. Зараз же – більше, аніж півроку минуло – ця нульова рентабельність коливається вже на рівні шести гривень з пасажира. Бо ж ціни виросли і на пальне, і на запчастини. А також - на хліб, м’ясо та яйця. Коротше, на все.

Віталій Асауленко