Брудні технології, які активно застосовують проти одного з лідерів президентських рейтингів Анатолія Гриценка його конкуренти, працюють не стільки проти політика, скільки проти самих замовників викривленої і сфальшованої інформації, що масово подається телеканалами олігархів та деякими виданнями, зокрема й на Кіровоградщині.

Однотипність та однобокість матеріалів, а також одночасна поява ідентичних за змістом публікацій у ЗМІ по всій Україні вказує на їхній замовний характер. І це вже очевидно навіть пересічному виборцю. А відтак організована кампанія з дискредитації кандидата тільки підказує українцям, кого насправді бояться олігархи, які за все це платять, та хто реальний конкурент іншим претендентам на президентське крісло.

Боятися ж опонентам Гриценка справді є чого, адже Петра Порошенка він публічно пообіцяв віддати під суд, а іншим олігархам, один із яких оплачує масову рекламу Юлії Тимошенко, - що знищить їх як клас. Не даремно ще колишній Генпрокурор Святослав Піскун закидав Гриценку, що він всіх пересадить, на що той йому відповів, що краще хай сидять, ніж крадуть і підтвердив серйозність своїх намірів поданням ще у 2008 році законопроекту про внесення змін до деяких законів України (щодо протидії хабарництву). Закон передбачав більш жорстку відповідальність за хабарництво в органах державної влади, правоохоронних і судових органах. У тому числі довічне позбавлення волі з конфіскацією майна. Документ був підтриманий парламентом у цілому і міг би стати реальним інструментом у боротьбі з корупцією, якби не позиція тодішнього Глави держави Віктора Ющенка, який його фактично «похоронив». Зрозуміло, що корупціонери всіх рівнів зроблять усе можливе й неможливе, аби жорсткий і принциповий Гриценко не став Президентом і застосував проти них обіцяне. А тут ще й рейтинги змушують їх нервувати й діяти проти нього, не гребуючи методами і не шкодуючи грошей на чорний піар.

Так, лідер партії "Громадянська позиція" Анатолій Гриценко перемагає своїх потенційних суперників у 2-му турі виборів президента в комбінаціях з 3-ома претендентами. Про це свідчать дані спільного опитування Центру "Соціальний моніторинг", Українського інституту соціальних досліджень ім. Яременка, Київського міжнародного інституту соціології та соціологічної групи "Рейтинг", оприлюднених у листопаді.

Як показує дослідження, в разі виходу в другий тур Гриценка і президента Петра Порошенка лідер "Громадянської позиції" виграє у нинішнього глави держави з результатом 33,1% проти 14,3%.

У разі виходу до другого туру Гриценка і Тимошенко він перемагає лідера "Батьківщини" з результатом 26,9% проти 24,8%. Співголову фракції "Опозиційний блок" Юрія Бойка Гриценко перемагає з результатом 31,3% проти 15,9%.

У разі виходу в другий тур Тимошенко і Порошенка лідер "Батьківщини" виграє у чинного президента з результатом 30,7% проти 15,1%. У разі виходу в другий тур Тимошенко і Бойка вона перемагає з результатом 30,2% проти 16,8%. Якщо до другого туру вийдуть Порошенко і Бойко, рівень їх підтримки серед респондентів приблизно однаковий - 20% у президента проти 20,2% у його потенційного опонента. Зокрема, високий рівень підтримки Гриценка в центральних регіонах, порівняно з чинним президентом – 44,6 проти 17,1 підтримки Порошенка. І це попри те, що, як стало відомо від журналістів під час приїзду Анатолія Гриценка до Кіровоградської області в березні, розсилка деяких матеріалів проти нього в районні газети велася з обласної державної адміністрації. А більшість обласних медіаресурсів публікують матеріали у руслі суцільного одобрямсу дій Петра Порошенка та нинішньої влади в цілому.

Сьогодні на користь Анатолія Гриценка грає високий рівень підтримки громадян і високі антирейтинги опонентів, які в декого навіть вищі за рівень підтримки. І це практично за відсутності Гриценка на центральних каналах і при дуже скромній за кількістю білбордів, порівняно з Тимошенко і Порошенком, зовнішній рекламі, яка тільки віднедавна почала з’являтися в українських містах. У той час, як ВОНА агітує за себе з білбордів уже майже рік. У другому ж турі, коли частині виборців, яка в першому голосувала за аутсайдерів, доведеться обирати лише з-поміж двох «фіналістів», кандидатам із високими антирейтингами не виграти в Гриценка.

Христина Світлична

Фото презентації Інституту соціологічних досліджень імені Олександра Яременка