Викласти свою думку щодо цього питання мене підштовхнули пости світловодців в соціальній мережі Facebook. Серед них часто звучить пропозиція щодо створення комунального підприємства з пасажирських перевезень. Давайте спробуємо порахувати.

Комунальне підприємство? Яке? Варіантів декілька.

Перший – створюємо комунальний автопарк. Підприємство – це адміністрація та водії. Адміністрація мінімальна: директор, інженер, механіки, мед працівники, охорона, бухгалтерія. Нікого не забув? Можливо хто є лишнім?

Тепер рухомий склад. Тут є декілька варіантів. Можна купити нові авто. Це приблизно 1 800 000 – 2 000 000 грн. за один бюджетний Богдан. Потрібно не менше десяти, щоб скласти конкуренцію приватним власникам. Без кредиту не обійтися.
Рахуємо тариф. До нього потрібно включати усі складові за відомою формулою плюс кредит. А це, як мінімум, не менше 20 млн грн з відсотками.

Відмовляємося від нових авто та беремо вживані. Тут вартість одного екземпляру залежить від пробігу, але теж не маленька – десь від 180 000 грн. але потрібно додати кошти на їх доводку до належного стану. По любому ці гроші мають бути закладені в тариф.

Другий варіант – підприємство з повністю орендованим транспортом. В цьому випадку створюється управлінське підприємство, яке буде укладати договори з приватними власниками, фізичними особами, або підприємствами, на оренду рухомого складу. Але й в цьому випадку до основних складових тарифу прийдеться додавати й вартість оренди авто.
В обох варіантах варто врахувати вартість системи GPS слідкування за автобусами та системи обліку пасажиропотоку. Остання може бути людиною-контролером в кожному автобусі чи електронним апаратом.

Отже, постає питання: чи варто створювати комунальне підприємство? Якщо так, то яке?

Зауважу, що вище викладенє є варіантом мого власного роздуму над темою і не є ідеалом.

Буду вдячний кожному, хто висловиться з цього приводу.

Вадим Степанець