Таке питання поставив я собі після чергової сесії міської ради, на якій депутати не підтримали проект про впровадженні Програми впровадження системи енергомоніторингу та енергоменеджменту та розробки Плану дій сталого енергетичного та кліматичного розвитку міста.

Влітку минулого року місто приєдналося до Угоди мерів щодо клімату та енергії. Для повноцінного членства в організації та доступу до її кредитних ресурсів, місто має запровадити Програму впровадження системи енергомоніторингу та енергоменеджменту та розробити План дій сталого енергетичного та кліматичного розвитку міста.

З літа, місто є учасником проекту «Організація співпраці малих міст України, громадянського суспільства та експертного середовища у питаннях енергобезпеки». Проект реалізує Фонд «Регіональний центр економічних досліджень та сприяння бізнесу». В рамках проекту експерти Фонду надають допомогу у створені вище означених документів та здійснюють спів фінансування підготовки документів. Крім того, Фонд здійснює супровід проектів в рамках Угоди.

Як уже повідомлялося в місцевих ЗМІ, експерти Фонду вивчили певні проблеми міста в галузі енергозбереження та запропонували декілька проектів. Один з них – капітальний ремонт мережі вуличного освітлення міста. Для подальшого просування в цьому питання необхідно провести енергоаудит мережі. Вартість – 100 тис грн. Після аудиту можна починати роботу з Фондом НЕФКО, який готовий безкоштовно зробити проект ремонту та профінансувати його під 3% річних.

Втім, на сесії за запропонований проект отримав тільки ОДИНАДЦЯТЬ голосів. «За» проголосували Козярчук, Сапянов, Степанець, Чаричанський, Мальцева, Нестеренко, Москаленко, Долгія, Гайчук, Гуцаленко, Маліцкький.

Всі інші вважають, що ремонтувати мережу вуличного освітлення непотрібно.

Зовсім по іншому мислять та діють депутати з Чернівців. Вони справжні патріоти міста. В результаті отримали місто отримало 1 217 891 євро на освітлення.

Вадим Степанець

П Р О Г Р А М А

ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ЕНЕРГОМОНІТОРИНГУ ТА ЕНЕРГОМЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗРОБКИ ПЛАНУ ДІЙ СТАЛОГО ЕНЕРГЕТИЧНОГО ТА КЛІМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ МІСТА СВІТЛОВОДСЬКА


Ця Програма спрямована на виконання містом зобов’язань, взятих на себе згідно Європейській ініціативі «Угода мерів щодо Клімату та Енергії» (далі по тексту – «Угода мерів»), до якої місто приєдналося Рішенням чергової сесії міської ради сьомого скликання від 05.09.2017 року за № 971.
У відповідності з Формуляром приєднання до Угоди мерів місто зобов’язалося:
‒ впровадити у місті муніципальну систему енергоменеджменту;
‒ впровадити у місті систему енергомоніторингу муніципальних будівель;
‒ виконати розрахунок базового кадастру викидів парникових газів (зокрема, СО2);
‒ розробити та затвердити План дій сталого енергетичного та кліматичного розвитку міста (далі по тексту – «SECAP»).
Окремі заходи цієї Програми можуть бути здійснені за консультативної, технічної та фінансової підтримки міжнародних та вітчизняних громадських та фінансових організацій.
Впровадження системи енергоменеджменту включає до себе:
‒ створення у складі УЖКГ міста посади міського енергоменеджера;
‒ організацію та технічне оснащення робочого місця енергоменеджера (приміщення, офісні меблі, робочий смартфон, персональний комп’ютер з підключенням до інтернету, лазерний багатофункціональний пристрій – принтер/копір/сканер, генерація особистої робочої е-скриньки, забезпечення необхідною кількістю канцелярський товарів – папір, ручки, маркери, тощо);
‒ розробку та затвердження Посадової інструкції міського енергоменеджера.
Впровадження системи енергомоніторингу муніципальних будівель є першочерговою задачею міського енергоменеджера. Воно включає до себе:
‒ збір даних щодо кількості та приналежності будівель, що знаходяться на утриманні муніципалітету коштом міського бюджету;
‒ збір даних щодо видів енергоспоживання та типів приладів обліку енергоносіїв для кожної муніципальної будівлі (електроенергія, холодна вода, гаряча вода, теплопостачання, газ);
‒ призначення наказами по кожній муніципальній установі осіб, відповідальних за щоденний збір та внесення до системи даних енергомоніторингу (показників відповідних лічильників);
‒ придбання та встановлення програми енергомоніторингу;
‒ навчання роботі з системою енергомоніторингу для міського енергоменеджера та осіб, відповідальних за щоденне внесення даних до системи (енергоменеджерів муніципальних установ).
Після впровадження муніципальної системи енергомоніторингу міський енергоменеджер стає особою, що забезпечує функціонування цієї системи, координує та контролює роботу в системі енергоменеджерів установ, готує та подає керівництву муніципалітету щомісячні, щоквартальні, щорічні та інші звіти (наприклад, за опалювальний та за неопалювальний сезони), які дозволяє формувати система. Міський енергоменеджер щоденно працює у системі енергомоніторингу, постійно моніторить дані щодо енергоспоживання та надає рекомендації щодо оперативних дій у разі виникнення будь-яких нештатних ситуацій. Постійний аналіз регулярних звітів та щоденного моніторингу дають енергоменеджеру можливість формулювати задачі щодо впровадження заходів з енергозбереження та енергоефективності для прийняття відповідних управлінських рішень керівництвом муніципалітету.
Розрахунок базового кадастру викидів парникових газів (зокрема, СО2) та розробка SECAP потребують збору великої кількості вихідних даних (як правило, здійснюється службою міського енергоменеджера за організаційної підтримки керівництвом муніципалітету), а також, спеціальних знань та компетенцій (бажано експертного рівня), що можуть бути отримані шляхом залучення консультаційної та технічної допомоги з боку міжнародних та вітчизняних громадських та фінансових організацій відповідного спрямування.